Comments

راسم رونمایی از دو کتاب «هفدهمین روز» و «موشک جواب موشک» روز چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹ به مناسبت سالگرد شهادت سردار طهرانی مقدم با حضور سردار موسوی جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سردار بهمن کارگر رییس ستاد حفظ و ارزش‌های دفاع مقدس و مولفین دو کتاب در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

 کتاب «هفدهمین روز» کتابی چندرسانه‌ای است که به نحوه‌ تشکیل گردان موشکی و آغاز خودکفایی ایران در تأثیرگذارترین و بازدارنده‌ترین سلاح جنگی پرداخته است. هفدهمین روز کتابی است روایی و مستند از سه سالِ اول تولد یگان موشکی ایران؛ روایاتی کوتاه و پیوسته از روزهایی که امید و ناامیدی به هم گره‌خورده بودند تا مهم‌ترین تقدیر را در تاریخ دفاعی ایران به تصویر بکشند؛ این کتاب علاوه بر محتوای متنی، محتوایی همچون فیلم، تصویر و صوت را نیز شامل می‌شود.

محتوایی که مخاطب از طریق نرم‌افزارهای بارکدخوان می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته و به محتوایی مجزا از متن کتاب دست پیدا کند. این کتاب همچنین با داشتن پیوست فنی در انتها، به بررسی و توضیحات اختصاری واژه‌ها و اصطلاحات فنی کتاب و معرفی تجهیزات، همراه با تصویر پرداخته است.

همچنین کتاب «موشک جواب موشک» نیز به روایت خودکفایی موشکی ایران به زبان کودکانه می‌پردازد که میتواند الگوی تمام عیار «ما میتوانیم« به کودکان و خردسالان ما باشد. هدف از نوشتن کتاب ضرورت آشنایی کودکان با قهرمانان ملی، ارتقای روحیه خودباوری و عزت‌نفس در کودکان و ایجاد روحیه همکاری و کار تیمی و توانایی حل مسئله در فرزندان ابیان شده است. 

محمدحسین بارونقی یکی از نویسندگان کتاب «هفدهمین روز» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت:

زمانی که روایت‌های این برهه حساس از تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را از زبان دوستان شهید تهرانی‌مقدم شنیدم، متوجه شدم این واقعه موضوع و دغدغه امروز جامعه ماست و باید حتماً به آن پرداخته شود؛ ماجرای جذاب، ناب و به‌روزی که باوجود تمام تحریم‌ها، جوانان آن دوره توانستند باقدرت به خودکفایی، آن‌هم در بحث موشکی دست پیدا کنند. آنقدر ماجرای خودکفایی صنعت موشکی کشور از زبان عوامل آن جذاب، حماسی و غرورآفرین بود که خودمان را شماتت می‌کردیم چرا دیر با این موضوع آشنا و به سراغ آن رفتیم. موضوعی که به دنبال آن رفتیم ارادتم به شهید حاج حسن تهرانی مقدم و تیمش را چندین برابر کرد؛ هفدهمین روز برای من تجربه‌ای خاص، متفاوت و پر از درس بود. انتخاب عنوان هفدهمین روز برای نام کتاب خودکفایی صنعت موشکی کشورمان توسط تیم شهید تهرانی مقدم با تمام ماجراهای پر پیج و خمش در ۱۷ روز اتفاق افتاده است به همین دلیل نیز این نام را برای کتاب انتخاب کردیم. بار اصلی تهیه این کتاب بر دوش همکارم خانم فاطمه عالمی بوده است که از وی بابت تمام سختی‌هایی که در این مسیر متحمل شدند تشکر می‌کنم؛ همین‌طور از مجموعه رویش رسانه و راهنمایی‌های محسن مشرقی که کمک‌های مؤثری در تهیه و تولید این دو کتاب انجام دادند تشکر می‌کنم.

همچنین فاطمه بارونقی مولف کتاب «موشک در جواب موشک» در معرفی این کتاب چنین توضیح داد: 

کتاب موشک جواب موشک ویژه مخاطب کودک قصد دارد تا با معرفی قهرمانان واقعی در بستر روایتی داستانی و خواندنی از تلاش برای شکل‌گیری تیم موشکی ایران در سال‌های آغاز جنگ خبر دهد؛ نام کتاب نیز یک شعار رایج مردمی در دهه شصت ‌و یک مطالبه عمومی از مسؤولان در سال‌های آغاز جنگ بوده است و هفده روایت کوتاه از هفده روز ایستادگی و سرسختی حاج حسن تهرانی‌مقدم و تیمش درست در بحبوحه ناجوانمردانه‌ترین جنگ نظامی نگارش شده است. اینکه اگر از بتمن‌ها و سوپرمن‌های خیالی کتاب‌های کودکانتان خسته شده‌اید، اگر قصد دارید توانایی حل مسئله و همکاری گروهی را به فرزندتان بیاموزید، اگر به دنبال ایجاد اراده‌ی «ما می‌توانیم» برای دلبندانتان هستید پیشنهاد ما به شما کتاب موشک جواب موشک است که به‌خوبی به این موضوعات فاخر پرداخته است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://rooyeshresane.com/wp-content/uploads/2018/05/سایت-رویش.jpg);background-size: initial;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 620px;}