Comments

مراسم رونمایی از «کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب» ظهر امروز دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ در محل خبرگزاری فارس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس ستاد بیانیه گام دوم انقلاب دفتر رهبر معظم انقلاب، محسن زنگنه رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی، علی جانباز معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و مولفین کتاب از رویش رسانه در خبرگزاری فارس برگزار شد. 

محسن مشرقی یکی از مولفان کتاب کار بیانیه گام دوم در بخشی از این مراسم گفت:

ما خود را مخاطب بیانیه می‌دانستیم و این سوال برای‌مان مطرح شد که برای تحقق بیانیه چه کارهایی می‌توانیم کنیم. حضرت آقا در دیدار با دانشجویان که فرمودند که برای تعیین خط مشی‌ها باید کتاب‌هایی نوشته شود. در اینجا ایده تدوین کتابی به ذهن ما رسید که حکم جعبه‌ابزاری برای فهم بیانیه و عمل در جهت تحقق آن داشته باشد. کتاب جذابی که برای مخاطب دانش‌آموز تالیف شود که بازنویسی بیانیه در قالبی جذاب باشد. منویات رهبر معظم انقلاب مطالب نویی است که باید در قالبی نو مطرح شود تا به جذب جوانان و نوجوانان بپردازد. این کتاب نسخه اجرایی برای عملی شدن فرمایشات رهبری است.

وی درباره ویژگی‌های کتاب گفت: کتاب ویژگی چندرسانه‌ای دارد، متن کتاب به صورت صوتی نیز در دسترس است و پیوست‌های ویدئویی و چندرسانه‌ای برای آن آماده شده است. بیانات برجسته رهبر انقلاب به صورت بوم مطرح شده که هر مخاطب جواب خاص خود را به آن می‌دهد. این کتاب الگویی برای اسناد بالادستی کشور از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود تا در قالب جدیدی مطرح شوند. این کتاب جعبه ابزاری برای جوانانی است که می خواهند ابتدا به درک درستی از بیانیه گام دوم برسند، سپس در راستای آن حرکت کنند و دست به اقدام بزنند.

Image module
Image module

فاطمه عقیقی مولف دیگر کتاب درباره مراحل تحقیق و گردآوری کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب گفت:

بعد از مطالعه متن بیانیه ما هم با این سوال مواجه شدیم که نقش ما برای تحقق بیانیه چیست. حضرت آقا در اولین جمله خطاب به جوانان فرمودند: «برای برداشتن گام‌های استوار در آینده باید گذشته را به خوبی شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت». متن بیانیه نیاز به شرحی جذاب داشت و ما برای پاسخ به متن بیانیه مراجعه کردیم و به این نتیجه رسیدم که هیچ کس جز نویسنده بیانیه نمی‌تواند متن بیانیه را شرح دهد لذا به سراغ بیانات خود مقام معظم رهبری رفتیم و با مراجعه به بیش از ۳۰۰ مورد از بیانات حضرت آقا به حدود ۴۵۰ فیش رسیدیم.

حضرت آقا در دیدار با دانشجویان ۴ نقطه اصلی برای آغاز ماموریت گام دوم انقلاب اشاره کردند که عبارت است از عظمت حادثه انقلاب، عظمت راه طی شده و کارکرد انقلاب تا امروز، عظمت چشم‌اندازی که باید به آن برسیم و عظمت نقش نیروی جوان متعهد. هندسه‌ای که در واقع فهرست کتاب را تشکیل میدهد. چینش متن با استفاده از شرح متن مکمل انجام شده است به طوری که می‌توانید متن بیانیه را به صورت یک روایت پیوسته بلند هم بخوانید و هم بشنوید. از آنجا که نسخه صوتی کتاب هم آماده شده است، مخاطب کتاب می‌تواند هم متن کتاب را مطالعه کند و هم متن کتاب را باصدای مقام معظم رهبری گوش کند.

علی جانباز معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

هدف ما این بود که نباید محتوا صرفا تولید شود و بعد در کتابفروشی برود و بگوییم ما کارمان را انجام دادیم؛ برنامه ما این بود که برای هر تولید محتوایی ، یک زنجیره ارزش بینیم و یک زنجیره ارتباطی با مخاطب تعریف کنیم. تصمیم گرفتیم که شبکه مبلغین و مروجین را برای گام دوم آماده‌سازی کنیم و بیش از هر موضوعی، کتاب در نقاط مختلف کشور هم بتواند به عنوان موضوع کار و هم یک رویداد باشد یعنی یک جعبه ابزار باشد. از سوی دیگر این کتاب، کتاب چند رسانه‌ای است و یک سایت بسیار خوب به نام www.ketab40.ir ایجاد شده است. 

محسن زنگنه رئیس فراکسیون گام دوم مجلس شورای اسلامی

تألیف این کتاب یک کار بدیع، نوآورانه و قابل تأمل است. در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی دشمن یک جنگ شناختی را علیه نظام به راه انداخته و هدف آن تحت شعاع قرار دادن روحیه امید، اتحاد و سرمایه‌های اجتماعی است. رهبر معظم انقلاب برای شناخت این جنگ، بیانیه گام دوم را اعلام کردند و مهم‌ترین نکته این بیانیه، کنار هم قرار دادن هندسه فکری رهبر معظم انقلاب در این جنگ شناختی است؛ به طوری که رهبری در این بیانیه بیان کردند که در این ۴۰ سال چه کرده‌ایم و مسیر آینده باید چگونه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس ستاد گام دوم رهبر معظم انقلاب

بیانیه گام دوم چیزی جز ارائه مدل کارآمد، عملیاتی و جامع از اسلام ناب محمدی در روزگار ما نیست؛ هر مقداری که معرفت اسلامی ما قوی‌تر باشد، پشتوانه نظریه گام دوم تقویت خواهد شد و دلالت‌های بیانیه گام دوم برای بخش‌های مختلف می‌تواند روش کار شود و ما باید بسیار مراقب باشیم که مروجین آن نیز انقلابی یعنی آزاداندیش انقلابی باشند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://rooyeshresane.com/wp-content/uploads/2018/05/سایت-رویش.jpg);background-size: initial;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 620px;}